piątek, 22 marca 2024

Przystanek CXCVII: Długi weekend Hagen


Autor: Wiktor Hagen
Tytuł: Długi weekend
Wydawnictwo: W.A.B.
Cykl: Komisarz Robert Nemhauser (tom 2)
Seria: Mroczna Seria
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 480
Gatunek: kryminał, sensacja, thriller
Ogólna ocena: 9/10
Czy wnerwiła Kocyk? Kocyk pokazuje podniesiony kciuk


Zdobyłam tą książkę przez zupełny przypadek, ale... przeczytałam i jestem z tego powodu zadowolona. Niestety, do końca nie wiedziałam, że to kolejny tom serii, drugi, ale też - nie zauważyłam nazbyt, by czegoś tu brakowało. Także... jak to woli, wolę zaznaczyć, że seria składa się z trzech tomów, do których nie zajrzałam. Jeszcze.

Nie znam się aż tak na Warszawie, by docenić całą topografię miasta występującą w niej, ale czytałam, że niektóre miejsca są wprost wyjęte z rzeczywistości. Więc na plus. Temat też ciekawy, wojna ekologów z politykami, ideałów z przyziemnych światem władzy i pieniędzy. Do tego Komisarz Robert Nemhauser, taki prosty człowiek, popełniający błędy, oddający się emocjom (choć w przypadku kobiety, to może nie aż tak, za to nie było romansu, a ja tak wolę), ale z wybitnie niezłym mózgiem do spraw. Swoją drogą nie mam pojęcia, jak on pracował w policji, zajmował się dziećmi i ogarniał restaurację kolegi. Moim zdaniem dwie rzeczy by przeszły, ale wszystkie trzy, to już nie. Chyba że zakładamy, że praca w policji wymagająco czasowo nie jest, gdy jesteś komisarzem... Coś jak freelancer. Ale w to nie będę wnikać.

Podsumowując: nie bardzo mam się tutaj nad czym roztkliwiać. Dobra powieść, satysfakcjonujące zakończenie (pasujące do naszych czasów), ciekawe zwroty akcji, dobry humor. Bardzo współczesna powieść, z zaakcetowaniem społecznych aspektów naszego obecnego życia. Sporo negatywnych. Wiele sytuacji wykorzystywania osób w pracy i podpisywania się pod tą robotą (lub po prostu pełny wyzysk). Jak dla mnie - całkiem niezła książka. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz